کد خبر: ۲۳۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح که از سال۱۴۰۱ در دست اجرا قرار گرفته بود، در ایام نوروز نیز با جدیت دنبال شد تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

همشهری آنلاین-فرناز محمدزاده: تهران در عید برای مردم عادی تعطیل بود، اما برای مهندسان و مدیران شهری فرصتی طلایی برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی بود؛ پروژه‌هایی که بسیاری از آنها در سال قبل کلید خورده بود و باید به‌سرعت پیش‌ می‌رفت تا حتی یک روز هم گره ترافیکی شهر مردم را آزار ندهند. صاحبان بسیاری از کارگاه‌های پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر از فرصت طلایی تعطیلات عید استفاده کردند و فعال بودند تا با اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر، عبور و مرور در پایتخت را در سال جدید روان‌تر کنند. اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح و تکمیل کلان‌پروژه‌های عمرانی که جزو اولویت‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود، در روزهای خلوت عید تهران با جدیت دنبال شد و شاهد اجرای بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها بودیم.

فعالیت‌های عمرانی شهرداری در نوروز

آنطور که مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به خبرنگار همشهری گفت: در ایام نوروز، پروژه‌های عمرانی سال گذشته که از نظر ترافیکی امکان تکمیل آنها وجود نداشت و تنها در تعطیلات می‌توانستیم آنها را اجرا کنیم، در دستور کار قرار گرفت. مهدی صداقتی افزود: اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح که از سال۱۴۰۱ در دست اجرا قرار گرفته بود، در ایام نوروز نیز با جدیت دنبال شد تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم. به‌عنوان مثال، برای دوربرگردان گلبرگ در بزرگراه باقری، مجوز آن از پلیس راهور برای تعطیلات دریافت شده بود. برهمین اساس، اقدامات اساسی آن درحال انجام است و تا پایان بهار پروژه افتتاح می‌شود.

تکمیل پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح در عید

او با اشاره به سایر پروژه‌های فعال در ایام نوروز گفت: عرشه شمالی زیرگذر پروژه جنت‌آباد-آبشناسان را در ایام عید نصب کردیم و کارهای ابتدایی آن انجام شد. پروژه یاس فاطمی نیز در تعطیلات فعال بود. از میان سایر پروژه‌های در دست اجرا در ایام تعطیلات نیز پروژه دسترسی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) را می‌توان مثال زد که کارهای پایانی آن انجام گرفته و هفته آینده افتتاح خواهد شد. پل دسترسی چمران به همت غرب را نیز اجرا کرده‌ایم که تا یک‌ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. صداقتی با اشاره به سایر پروژه‌های در دست اجرا گفت: پروژه فتح-باغستان (شامل پل چپگرد از باغستان به کرج)، پروژه چهارراه قهوه‌خانه در منطقه ۱۸، پروژه تعریض کهریزک، پروژه میدان سبلان و پروژه نواب-تندگویان اجرا شد.

احداث کلان‌پروژه‌های پایتخت از روزهای ابتدایی سال جدید

کلان‌پروژه‌های پایتخت که شامل احداث فاز نخست آزادراه شهید شوشتری، فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی و شاخه غربی یادگار امام می‌شود نیز در نوروز تعطیل نشد تا هرچه سریع‌تر در زمانبندی مقرر به بهره‌برداری برسد. این پروژه‌ها که هر یک به نوبه ‌خود می‌توانند گره ترافیکی مناطق مربوطه را بازکنند، در ایام نوروز نیز با سرعت همیشگی پیش رفت تا افتتاح آن به تأخیر نیفتد. در همین مورد، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: پروژه آزادراه شهید شوشتری، یادگار امام و بروجردی در ایام نوروز فعال بود. برهمین اساس امیدواریم فاز نخست پروژه شهید شوشتری را در تابستان بتوانیم تکمیل کنیم. بزرگراه یادگار امام نیز تا پایان سال‌جاری تکمیل خواهد شد. علاوه براین، بزرگراه بروجردی نیز معارض ملکی شخصی دارد و اعتبار لازم برای رفع آن تأمین شده است.

برنامه مدیریت شهری برای آسفالت‌ریزی در سال ۱۴۰۳

از پروژه‌های عمرانی و کلان‌پروژه‌های پایتخت که بگذریم، آسفالت‌ریزی جزو اولویت‌های اصلی مدیران عمرانی شهر قرار دارد و این مهم در سال جدید نیز با همان جدیت و سرعت‌ عمل سال گذشته دنبال خواهد شد. سال گذشته مدیریت شهری پایتخت توانست بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تن آسفالت تولید و پخش کند و با اولویت معابر فرعی، آسفالت دوسوم مناطق ۲۲گانه و یک‌سوم بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی توزیع شد. همین امر توانست رضایتمندی بسیاری از شهروندان در مناطق مختلف را به‌خود جلب کند و شهروندان از آسفالت‌های قدیمی که بسیار آسیب دیده بودند و باعث تصادف می‌شدند، رها شوند.

توزیع ۵۰۰هزار تن آسفالت در بزرگراه‌ها در سال‌جاری

به گفته صداقتی، پروژه آسفالت‌ریزی در سال جدید نیز همانند سال گذشته دنبال خواهد شد و برای ۱۴۰۳نیز هدفگذاری کرده‌ایم که یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تن آسفالت تولید و پخش کنیم که امسال هم با اولویت معابر فرعی این پروژه را دنبال خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: سال گذشته ۵۰۰هزار تن آسفالت در بزرگراه‌ها توزیع شد که برای سال‌جاری نیز همین هدفگذاری را کردیم، چراکه توزیع آسفالت بیش از این میزان از نظر ترافیکی مشکل‌آفرین خواهد بود و با وجود همکاری همه‌جانبه پلیس با شهرداری، اجازه محدود کردن عبور و مرور در بزرگراه‌ها را نداریم. او با اشاره به بزرگراه‌هایی که در سال‌جاری در اولویت آسفالت‌ریزی قرار دارند گفت: ۱۵بزرگراه در سال جدید برای آسفالت‌ریزی درنظر گرفته شده که شامل بزرگراه‌های شهید زین‌الدین، شهید همت، شهید بابایی، یادگار امام، کندروهای آزادگان، شیخ فضل‌الله نوری، نواب، فتح، لشکری، بسیج، شهید فهمیده، حکیم، نیایش و امام علی(ع) است و اقدام به نوسازی روکش آسفالت این بزرگراه‌ها خواهیم کرد. تهران قرار است در سال جدید رنگ و روی تازه‌تری به‌خود بگیرد و هم چاله‌های خطرناک شهر حذف شود، هم بزرگراه‌ها و تقاطع‌های جدید بار سنگین ترافیک را از روی دوش شهر بردارند تا شهروندان برای تردد در نقاط مختلف شهر احساس راحتی کنند.

آخرین وضعیت پروژه های بزرگراهی و تقاطعی در تهران | کدام بزرگراه ها امسال افتتاح می شوند؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار